Efektywna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa?

Jak inaczej przekonać do usługi lub produktu aniżeli przekonując prawdopodobnego konsumenta, że to, co oferujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Przedstawić mu to oczywiście na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

spoty reklamowe Kraków

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie wyłącznie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale też pozwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego typu reklamy są miarodajną nowością, wskutek tego, że poprzednio nie do końca wolno było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Dziś reklamą interaktywną równie odpowiednio można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma okazję głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja innymi słowy możliwość decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interaktywnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego rodzaju reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w jakiej chodziło o to, aby odbiorca w stanie w pojedynkę zaprojektować swój prywatny smak deseru, scalając pojedyncze jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni najlepszą na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz umieszczeniu telefonu na gazecie, można było ujrzeć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
By reklama interaktywna była wydajna musi nie tylko łączyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, żeby klient, jaki już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, jaki poprawnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem poprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest zazwyczaj ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na stronę czy banner, lecz cały ciąg narzędzi, jakie zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on słuszny technicznie oraz łatwy.